It sounds too good and it is true!

door: Prema Devi Ishaya, www.brightpathconsultancy.com.

Deze week was ik bij een business seminar van OpenCircles; de spreker  Nasandeh vertelde ons hoe belangrijk het is om je product te promoten. Hij  pakte zijn fles water en zei ʻstel dat dit water een ernstige ziekte kan genezen, dan is het mijn verplichting om het te promoten aan de hele wereldʼ. Zo moeten we ook bezig zijn met ons product, zei hij, dat is, als je overtuigd bent van de waarde natuurlijk.

In het begin had hij zelf moeite met anderen van de waarde van zijn product te overtuigen: zijn product was goed, hij had dankbare klanten, goede referrals, maar toch bleef de stroom klanten uit. Hij kwam erachter dat zijn product voor veel mensen ʻtoo good to be trueʼ klonk. Herkenbaar.

Veel mensen zijn overtuigd van het feit dat je niet zonder stress kunt leven, of zonder ups & downs, dat dat niet de werkelijkheid is (=hun werkelijkheid). Ik heb net het boek gelezen ʻEen werkweek van 4 uurʼ van Timothy Ferriss en ik kan mij voorstellen dat er veel mensen zijn die een heleboel redenen kunnen aandragen waarom werken op zoʼn manier (:werken zonder dat jij zelf life aanwezig bent, sterker nog, je bent ergens op de Bahamaʼs in een hangmat met een pina colada in je hand) voor hen niet mogelijk is.
Je kunt je afvragen: als het voor anderen wel mogelijk is, waarom dan niet voor jou? Wat houdt je tegen om niet dat te proberen wat anderen zo succesvol heeft gemaakt of zoʼn verbetering in hun leven heeft gegeven? Angst voor verandering? Laten we er even vanuit gaan dat je maar één keer leeft; als je er alles uit wilt halen, voor 100% wilt leven: dan heb je geen tijd om uit te stellen, lui te zijn of je te laten weerhouden door gedachten die jou wijsmaken dat iets niet waar kan zijn.

Je wilt léven, genieten, erváren; het Universum schenkt jou hiervoor talloze gelegenheden, het is aan jou of je dit aanpakt of dat je je mind gelooft die jou vertelt: ʻhet is te goed om waar te zijnʼ. Stel je komt aan het einde van jouw leven bij de Hemelpoort waar je tegen de engel zegt die daar staat: het kon beter. De engel zal enthousiast antwoorden: ʻhoezo het kon beter? Het was fantastisch! Jij hebt de keuze gemaakt om middelmatigheid te ervaren en dat is precies wat je gekregen hebt!ʼ

Het is niet goed of fout, het verschil zit in de keuze. Dus als je een aanbod tegenkomt waarvan je denkt ʻwauh, dat zou geweldig zijnʼ: DOEN! Gewoon ja zeggen (kijk even naar de film Yes Man to get you started :). Mooie dingen kunnen namelijk heel goed waar zijn en jij bent het waard om dat te ervaren.

Nisandehʼs oplossing voor mensen die jouw product als ʻtoo good to be trueʼ beschouwen is, de stap kleiner maken, mensen de gelegenheid geven om kennis te maken met jouw product of service (of plan/idee), zodat het vertrouwen erin groeit.

Veel plezier met al het mooie!
Prema Devi
Brightpathconsultancy
Hoofdweg 485-1
1056 CZ Amsterdam
T: +31 (0) 20-6853037
E: premadevi@brightpathconsultancy.com
W:  www.brightpathconsultancy.com

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.