Onderzoek naar het ultieme Moederdagcadeau.
Uit onderzoek onder bijna 400 werkende moeders naar het favoriete Moederdagcadeau is gebleken dat slechts een op de tien moeders warmloopt voor bonbons en bloemen. Veel liever worden ze in de watten gelegd of een dag of twee helemaal ontlast van haar taken. Het onderzoek werd uitgevoerd door Mamaloe-Coaching, gespecialiseerd in het begeleiden van werkende moeders.
Deze week is uit onderzoek naar het ultieme Moederdagcadeau onder 396 werkende moeders gebleken dat zij vooral verlangen naar meer tijd voor zichzelf. Naast de traditionele knutselwerkjes van de kinderen wil de meerderheid (60%) dat ook hun partner zijn waardering laat zien tijdens Moederdag. Ruim 16 procent van de vrouwen geeft echter aan zelden of nooit iets te krijgen.
In de watten gelegd
Slechts 13 procent van de moeders geeft de voorkeur aan het krijgen van producten, zoals bonbons en bloemen. Moeders worden liever in de watten gelegd (46%) of een dag of twee helemaal ontlast van taken (17%). Vooral moeders tussen 30 en 39 jaar oud hebben behoefte aan tijd voor zichzelf. Van hen geeft maar liefst 58% aan een dagje in de watten gelegd te willen worden.
Break
In het onderzoek werd moeders gevraagd wat de ultieme manier is om tot jezelf te komen. Het merendeel van de moeders gaat er het liefst even helemaal tussenuit (51%). Vooral gescheiden moeders hebben hier behoefte aan (57%). Daarnaast hebben naar de sauna (37%), de natuur in (35%) en sporten (30%) hoog gescoord.